Vanliga frågor
Hur lång är den normala leveranstiden?
Våra leveranstider är mellan 6-14 dagar på grund av högt tryck. Alla våra ordrar skickas från vår partners lager utomlands. Varje order går igenom en noggran kvalitétskontroll. Om förseningar i leverans skulle uppstå kontakta oss på kundtjanst@scandilife.se och ange ditt ordernummer.
Kan jag spåra mitt paket?
Ja, du kommer få ett spårningsnummer för att kunna spåra ditt paket.
Vad händer om fraktbolaget slarvar bort mitt paket?
Om du ej får ditt paket av någon anledning så ska du maila oss på kundtjanst@scandilife.se
Hur returnerar jag?
Om du inte är nöjd med produkter så går det bra att returnera den. Viktigt att du returnerar den inom 30 dagar, då vi ej kan ta emot efter utgående period. För att returnera så ska du maila oss på kundtjanst@scandilife.se med ditt namn, adress ordernummer samt vilken vara du ska returnera. Vi skickar dig en retursedel som du sen ska använda. Produkten måste vara i god skick och originalförpackat. Om allt är som det ska så kommer du få dina pengar återbetalt eller en kredit som tillämpas på ditt konto beroende på ditt val. Retur skickas alltid till oss på ScandiLife. Returen skickas till vårt lager i Jönköping.
Min produkt är sönder hur reklamerar jag?
Om din produkt är trasig så maila oss på kundtjanst@scandilife.se Ange ordernummer/artikelnummer och bild.
Outlösta produkt!
Vi förbehåller oss rätten att dra en kostnad för den hantering som uppstår vid ej uthämtade eller vägrade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Av just den anledningen tar vi ut en avgift på 60% av varans värde om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Viktigt att ifall du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.