Retur
En retur är din rätt – och ingen kan neka dig det
På ScandiLife tror vi på fullständig transparens och kundtrygghet. Är du inte nöjd? Då skickar du bara tillbaka – enkelt, tryggt och utan förklaring.
Kan jag returnera min beställning?
Ja! Du har alltid 30 dagars öppet köp från dagen du mottar produkten. Det gäller oavsett anledning, och vi gör det så smidigt som möjligt för dig. Returen godkänns om:
-
Produkten är i originalskick, med alla delar kvar.
-
Den har hanterats varsamt (inte skadats genom ovarsam användning).
-
Vid hygienprodukter – dessa ska vara rengjorda innan retur.
-
Om produkten är defekt vid leverans godkänner vi självklart direkt.
Hur returnerar jag?
-
Skicka ett mejl till kundtjanst@scandilife.se med följande:
-
Beställningsnummer
-
För- och efternamn
-
Adress
-
Orsak till retur
-
Foto av produkten (vid skada eller fel)
-
-
Vi mailar dig en retursedel samt Qr kod.
- Gå till närmasta ombud. Skriv ut retursedeln eller skanna qr koden hos postombudet.
- Lämna in ditt paket till ombudet och vi får en notis direkt.
-
Så snart vi har mottagit din retur, återbetalar vi dig inom 72 timmar via samma betalningsmetod du använde vid köpet.
Vem betalar för returfrakten?
Vi gör. Du står inte för några returkostnader – vi står för hela frakten tillbaka.
Du skickar alltid tillbaka paketet till oss.
Reklamation – om något är fel
Om produkten är defekt har du rätt att reklamera. Gör detta så snart felet upptäcks, helst inom 2 månader.
Du har upp till 3 års reklamationsrätt enligt konsumentlagen.
ScandiLife – för oss betyder en kund mer än ett köp.
-
Reklamationsrätt: Reklamationsrätten påverkas inte av eventuell garanti. Konsumenten har rätt att reklamera varan i tre år, även om det finns en garanti på ett år.
-
Våra skyldigheter vid ursprungliga fel: När felet på produkten är ursprungligt och reklameras i rätt tid, är vi skyldiga att antingen reparera felet, byta till en ny vara, ge prisavdrag, låta konsumenten häva köpet och få pengar tillbaka, ge ersättning för reparation, låta konsumenten hålla inne betalning eller ge skadestånd. Under reklamationen har konsumenten rätt att hålla inne betalning motsvarande kravet. Vi som företag beslutar hur vi ska kompensera dig.